Πώς να διατηρήσουμε μια υγιή επιδερμίδα χωρίς σπυράκια και μαύρα στίγματα

Στο άρθρο αυτό προσεγγίζουμε τους τρόπους για άμεση επαναφορά της επιδερμίδας μας με έμφαση όμως στα αίτια εμφάνισης της ακμής και πως θα μπορέσουμε να έχουμε ένα αποτέλεσμα που διαρκεί. 

Βήμα πρώτο: όχι πανικός και απελπισία....

Πόσο συχνά ακούμε αυτές τις εκφράσεις ή έχουμε βρεθεί σε αυτή τη θέση, όχι μόνο ως έφηβοι αλλά και ως ενήλικες.

Η επιδερμίδα μου είναι τόσο λιπαρή που δεν βάζω τίποτα γιατί αμέσως γεμίζω σπυράκια και μαύρα στίγματα!

Κάθε φορά που στρεσάρομαι γεμίζω σπυράκια!

Λίγες ημέρες πριν να αδιαθετήσω γεμίζω σπυράκια!

Δε ξέρω τι ν’αλλάξω στη διατροφή μου για να μη βγάζω σπυράκια! Άραγε επηρεάζει όντως την εμφάνιση τους;

Και πόση αλήθεια κρύβει η καθεμία από αυτές...

-          Είναι γεγονός ότι μια λιπαρή επιδερμίδα έχει μεγαλύτερη τάση για τη δημιουργία ακμής, καθώς λόγω της μεγαλύτερης έκκρισης σμήγματος φράσσονται ευκολότερα οι πόροι δίνοτας έδαφος σε ανεπιθύμητους μικροοργανισμούς να αναπτυχθούν.

-          Ακόμη πιο αλήθεια είναι ότι το στρες προκαλεί ανισοροπία σε πολλά συστήματα του οργανισμού μας, πρωτίστως στο νευρικό όπως επίσης και στο ανοσοποιητικό αλλά και στο ενδοκρινικό μας, προκαλώντας αύξηση της κορτιζόλης όπου από πολλούς θεωρείται ότι αυξάνει την έκκριση σμήγματος και την τάση για εμφάνιση ακμής στο δέρμα. 

-          Λίγο πριν την έμμηνο ρύση τα επίπεδα της προγεστερόνης πέφτουν ενώ ανεβαίνουν τα επίπεδα των οιστρογόνων. Αυτό μπορεί να προκαλέσει επιπλέον έκκριση σμήγματος στην επιδερμίδα μας με αποτέλεσμα να φράσσονται πιο εύκολα οι πόροι και να προκαλείται ακμή.

-          Κατά καιρούς ακούγεται ότι η διατροφή δεν επηρεάζει την εμφάνιση της ακμής. Αν σκεφτούμε λογικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στα πάντα και επηρεάζει είτε άμεσα είτε έμμεσα όλα τα συστήματα του οργανισμού μας.  Μιας κακής ποιότητας τροφή, επιβαρυμένη με πολλά κορεσμένα λιπαρά, πολλά φυτοφάρμακα, με μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, και γενικώς μια πολύ επεξεργασμένη τροφή είναι πολύ πιο δύσκολο να την πέψουμε και να την αποβάλουμε από τον οργανισμό μας. Επιβαρύνουμε λοιπόν τόσο το πεπτικό όσο και το απεκκριτικό μας σύστημα. Το δέρμα μας είναι και αυτό ένα όργανο (όπως οι νεφροί, το παχύ έντερο, το ήπαρ) που συντελεί στη αποβολή των ουσιών που το σώμα μας δε χρειάζεται. Επομένως μια μη ισορροπημένη διατροφή θα φανεί και στην επιδερμίδα μας άμεσα, είτε κάνοντας τη θαμπή, με σπυράκια κλπ κλπ.

Ωστόσο με τον όρο ισορροπημένη  αναφερόμαστε σε αυτό που προκαλεί ισορροπία στον καθένα ξεχωριστά, δεν υπάρχει μια συνταγή για όλους τους ανθρώπους.

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Εστιάζοντας σε όλα όσα αναφέρουμε μπορούμε να ξεκινήσουμε φροντίζοντας το δέρμα μας και όλο μας τον οργανισμό καθημερινά, βήμα βήμα:

-          Σωστός καθαρισμός. Επιλέγουμε προϊόντα που δεν αφυδατώνουν ή/και ξηραίνουν το δέρμα μας αλλά το βοηθούν να διατηρήσει την υγρασία και ελαστικότητα του. Επιπλέον φροντίζουμε να έχουν φυσική αντιμικροβιακή δράση, να ρυθμίζουν την έκκριση του σμήγματος και να ενισχύουν την αποτοξίνωση της επιδερμίδας μας. Να θυμάστε πως στα φυσικά προϊόντα που προέρχονται από καρπούς και βότανα ο σωστός συνδυασμός συστατικών δρα αποτελεσματικότερα απ’ότι ένα συστατικό μόνο του (φαινόμενο που ονομάζεται συνέργεια).

-          Μηχανική απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων ώστε να μη φράσσουν του πόρους, δηλαδή απολέπιση! Σημειώστε ωστόσο ότι η απολέπιση πρέπει να γίνεται με ήπιες, απαλές κινήσεις ώστε να μην τραυματίσουμε περαιτέρω μια ήδη ταλαιπωρημένη επιδερμίδα.

-          Χρήση τονωτικής λοσιόν με στυπτική δράση (το πιο απλό και αποτελεσματικό το ανθόνερο λεβάντας, λεμονιάς-προτιμήστε απο τα φύλλα της για να αποφύγετε την φωτοευαισθησία) ώστε να θωρακίσουμε την υγρασία και να προετοιμάσουμε την επιδερμίδα μας για τη χρήση της ενυδατικής κρέμας

-          Καλή ενυδάτωση της επιδερμίδας απ’έξω και από μέσα. Ιδίως του καλοκαιρινούς μήνες μην αφήνεται στο σώμα σας αφυδατωμένο, αυξήστε την κατανάλωση νερού και επιλέξτε μια καλή ενυδατική κρέμα. Πάλι φροντίστε όπως και για τον καθαρισμό να έχει τις εξής ιδιότητες: σμηγματορυθμιστική-αντιμικροβιακή-αποτοξινωτική δράση.

-          Δώστε προσοχή στα προϊόντα μακιγιάζ που χρησιμοποιείτε. Πολλά μπλοκάρουν τους πόρους και δεν αφήνουν την επιδερμίδα σας να αναπνεύσει

-          Καθαρίστε τον οργανισμό σας εσωτερικά δίνοντας έμφαση στα «εξομαλυντικά» βότανα. Αυτά είναι μια πολύτιμη κατηγορία βοτάνων (λάπαθο, κόκκινο τριφύυλι, γάλιο, τσουκνίδα κλπ) τα οποία καθαρίζουν όλο το σώμα ενισχύοντας τη δράση είτε των νεφρών, είτε του ήπατος, είτε της λέμφου. Στην βοτανοθεραπεία τα χρησιμοποιούμε ευρέως και για χρόνιες παθήσεις του δέρματος, όπως έκζεμα ή ψωρίαση με εξαιρετικά αποτελέσματα. Να θυμάστε ότι τα βότανα θέλουν συνέπεια και επιμονή, οπότε κάντε στον εαυτό σας το δώρο να τα χρησιμοποίησετε τακτικά (συνήθως 3 φορές την ημέρα) για ένα εύλογο διάστημα (αναλόγως του προβλήματος).

-          Αν βιώνετε στρες περιστασιακά μη το αφήνετε να γίνει χρόνιο. Ενισχύστε το νευρικό σας σύστημα με νευροτονωτικά βότανα που δυναμώνουν την απόκριση του νευρικού μας συστήματος ενάντια στο στρες (όπως πράσινες κορφές βρώμης, υπερικό, μελισσόχορτο).

-          Αποφεύγετε την εσωτερική λήψη αντιβιοτικών που υπόσχονται μια καθαρή επιδερμίδα γρήγορα γιατί όχι μόνο δε λύνουν το πρόβλημα μακροχρόνια αλλά επιβαρύνουν τα επιμέρους όργανα και ιδίως το ήπαρ.

-          Σε περίπτωση ορμονικής ανισορροπίας καταφύγετε στη ρύθμιση της με φυσικούς τρόπους, ζητώντας και πάλι τη συμβολυή ενός πεπειραμένου θεραπευτή, σε συνεργασία με τον γυναικολόγο σας.

 

Μυρτώ Δεληγιάννη

Βιολόγος, Βοτανολόγος

Το προϊόν προστέθηκε στα αγαπημένα
Το προϊόν προστέθηκε

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας.