Χωριάτικα scrambled eggs με μανιτάρια του δάσους και άγριο σκόρδο

Δείτε την νέα μας συνταγή παρέα με τον Τιμολέοντα Διαμαντή στο τέλος της σελίδας. Χωριάτικα scrambled eggs με μανιτάρια του δάσους και άγριο σκόρδο!

Με αφορμή το φθινόπωρο επιλέξαμε να δουλέψουμε με κάποιο υλικό του. Το φθινόπωρο είναι η εποχή των καρπών, των μανιταριών αλλά και των ριζωμάτων όσον αφορά το βότανο. Είναι η εποχή που όλα τα υλικά που μας δίνει η φύση και ιδίως το βουνό του Πηλίου που βρισκόμαστε, μυρίζουν γή.

Από τα μανιτάρια που συλλέγονται, τους καρπούς για να φτιάξουμε τα λάδια μας, τις ρίζες για τα ροφήματα και τα ελιξήρια, ετοιμαζόμαστε για τον χειμώνα, πάντα με συντροφιά μια ζεστή κούπα τσάι.

Δυο λόγια για τα συστατικά μας για όσους δεν τα έχουν δουλέψει ξανά.

                                                                                           Άγριο σκόρδο

                                                                           Σε μορφή σκόνης ή σε κομμένα φύλλα. 

                                                                 

Το σκόρδο είναι ευρέως γνωστό για τις αντιβακτηριακές, αντιβιοτικές και πιθανώς αντιικές του ιδιότητες και περιέχει βιταμίνες Α και C, ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, νάτριο και χαλκό. Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακών παθήσεων. Είναι ενδιαφέρον, αν και όλοι οι τύποι σκόρδου έχουν αυτά τα οφέλη, το άγριο σκόρδο θεωρείται ότι είναι το πιο αποτελεσματικό στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Ως θεραπευτικό βότανο, το άγριο σκόρδο μπορεί να γίνει ως τσάι, να ληφθεί ως μαγειρεμένο λάδι (για παράδειγμα, σε ελαιόλαδο), ή να καταναλωθεί ωμό σε σαλάτες και σάντουιτς. Μπορεί να αραιώσει το αίμα και ως εκ τούτου δεν είναι κατάλληλο για άτομα που λαμβάνουν φάρμακα αραίωσης αίματος.

Είναι πιο ισχυρό σε αντίθεση με το ήρεμο σκόρδο και περιέχει περισσότερα μέταλλα. Αποτελεί φυσικό αντιβιοτικό δρώντας ενάντια στα βακτήρια και τους μύκητες όπως στον Candida albicans. 

Τα ψιλοκομμένα φύλλα προσθέτουν ενδιαφέρον στις σαλάτες ή μπορούν να προστεθούν στη γεύση άλλων τροφίμων, όπως στιφάδο, σάλτσες, σούπα ή μαλακά τυριά και τυρί cottage. Τα φύλλα μπορούν επίσης να μετατραπούν σε πουρέ με ξηρούς καρπούς, φύλλα μουστάρδας, ελαιόλαδο και χυμό λεμονιού για πέστο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ζυμαρικά ή να προστεθεί ως αρωματικό σε στιφάδο, μπιφτέκια και άλλα κρέατα. 

Βρείτε online συνταγές και πειραματιστείτε:) Στείλτε μας τις προτάσεις και φωτογραφίες από τις δικές σας συνταγές.

                                                                                 Μανιτάρια, ποικιλία του δάσους

                                         

Τα αποξηραμένα μανιτάρια είναι ένα είδος πολυτελείας, βολικό και προσιτό. Ενώ το χαβιάρι ή το φουά γκρα σπάνια ταιριάζουν στη διάθεση ή στον προϋπολογισμό μας, αντίθετα μπορούμε πάντα να έχουμε στη διάθεσή μας  αποξηραμένα shiitakes, porcini, morels και chanterelles. Η γεύση των αποξηραμένων μανιταριών είναι συμπυκνωμένη και έντονη, και η υφή είναι καλή και κρεμώδης. Όπως τα φρέσκα μανιτάρια, είναι καταπληκτικά σε όλα, από σούπες έως σάλτσες ή ακόμη απλώς και σαν μπαχαρικό για γαρνιτούρα. 

Πριν χρησιμοποιήσετε αποξηραμένα μανιτάρια σε μια συνταγή, ακόμα κι αν πρόκειται για σούπα ή στιφάδο, είναι καλύτερο να τα ενυδατώσετε ξανά σε ζεστό νερό. Αυτό είναι απαραίτητο για δύο λόγους: Πρώτον, μαζεύει τα μανιτάρια και, ως μπόνους, το υγρό εμποτισμού δημιουργεί έναν γευστικό ζωμό, τον οποίο μπορείτε να ενσωματώσετε σε ένα πιάτο όπως θα κάνατε με οποιοδήποτε άλλο είδος ζωμού. Δεύτερον, το «μούλιασμα» βοηθά επίσης στην υφή τους. (να μπορούν να μασιούνται χωρίς τρίξιμο…)

Πώς να μουλιάσετε αποξηραμένα μανιτάρια

Βάλτε τα μανιτάρια σε ένα μπολ, ρίξτε 2 φλιτζάνια βραστό νερό και πατήστε τα μανιτάρια με ένα μικρό πιάτο, ώστε τα μανιτάρια να βυθίζονται. (Εάν χρησιμοποιείτε μικρότερες ή μεγαλύτερες ποσότητες μανιταριών, απλώς χρησιμοποιήστε αρκετό νερό για να τα βυθίσετε εντελώς.) Μουλιάστε μέχρι να μαλακώσουν, περίπου 20 λεπτά (ορισμένες ποικιλίες μπορεί να διαρκέσουν περισσότερο). Χρησιμοποιήστε μια κουτάλα σουρωτήρι για να μεταφέρετε τα μανιτάρια σε ένα ξύλο κοπής, πιέζοντας τυχόν περίσσεια υγρού από τα μανιτάρια πίσω στο μπώλ με το νερό. Αφήστε τα να κρυώσουν. Αφαιρέστε και πετάξτε τυχόν σκληρά μέρη τους. Ψιλοκόβουμε τα μανιτάρια. Στραγγίζουμε το υγρό εμποτισμού μέσω φίλτρου καφέ ή χαρτοπετσέτας σε κόσκινο. Βάλτε στην άκρη το «ζωμό» του μανιταριού για χρήση στο πιάτο σας ή καταψύξτε για άλλη φορά.

Απλοί τρόποι χρήσης αποξηραμένων μανιταριών

Όταν έχετε αποξηραμένα μανιτάρια στο ντουλάπι, υπάρχουν πολλοί γρήγοροι και απλοί τρόποι για να τα χρησιμοποιήσετε στην καθημερινή σας κουζίνα. Μόλις τα μουλιάσετε, μπορούν να μπούνε οπουδήποτε θα βάζατε και και φρέσκα μανιτάρια.

• Ανακατέψτε τα σε πιλάφι και άλλα πιάτα με ρύζι.

• Προσθέστε τα σε σάλτσες ντομάτας ή ζυμαρικών με βάση την κρέμα.

• Ανακατέψτε τα σε ταψί για μπριζόλες και κοτολέτες.

• Προσθέστε τα σε πατάτες. .Σοτάρετε με φασολάκια ή μπιζέλια.

• Προσθέστε τα σε αυγά: Σοτάρετε τα μουλιασμένα μανιτάρια με κρεμμύδια και βούτυρο.

• Κατασκευάστε αρωματισμένο βούτυρο: με μαλακό βούτυρο και ένα φρέσκα βότανα όπως το  θυμάρι σε έναν επεξεργαστή τροφίμων. Χρησιμοποιήστε αμέσως ή διαμορφώστε το σε κορμό, τυλίξτε με πλαστικό και ψύξτε. Οι πατάτες του βουτύρου είναι νόστιμες σε ψητά ή ψητά κρέατα και λαχανικά.

Όλοι οι τύποι βρώσιμων μανιταριών περιέχουν διάφορους βαθμούς πρωτεΐνης και ινών. Περιέχουν επίσης βιταμίνες Β καθώς και ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που ονομάζεται σελήνιο, το οποίο βοηθά στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος και στην πρόληψη βλάβης στα κύτταρα και τους ιστούς. Περιέχουν επίσης προβιοτικά (τρέφουν τα καλά βακτήρια στο έντερό μας).

Δείτε το βίντεο εδώ και εάν κάντε subsrcibe στο κανάλι μας για να βλέπετε όλες τις συνταγές που ανεβάζουμε!

Το προϊόν προστέθηκε στα αγαπημένα
Το προϊόν προστέθηκε

Χρησιμοποιούμε cookies για να κάνουμε ακόμα καλύτερη την εμπειρία σας στο site μας.